Tornacipőben tették ki Kamala Harrist a Vogue címlapjára, lett is belőle botrány

2021. január 12. – 20:04

frissítve

Másolás

Vágólapra másolva

Kamala Harris, az USA leendő alelnöke a világ talán leghíresebb divatmagazinja, a Vogue legutóbbi címlapszereplője. Mivel Harris az amerikai történelem első színes bőrű, női alelnöke, ezért gyakorlatilag a legapróbb dolog is történelmi jelentőségűvé válhat körülötte, mint például az, hogy szerepel a világ leghíresebb divatlapjában.

A történelmi jelentőség viszont ez esetben egy óriási botránnyá alakult át, miután megjelent a Vogue címlapja. Ez itt lent.

A kép nagyon hétköznapian ábrázolja Harrist, egyszerű fekete ruhában, skinny farmerben, Converse tornacipőben látható rajta, a derekánál összetett kézzel. A háttér zöld-rózsaszín összetétele egyrészt jól passzol a kép előteréhez, másrészt utal Harris Howard Egyetem-i múltjára. A képet Tyler Mitchell készítette, aki az első fekete fotós, aki Vogue-címlapot fotózott. Ezen a ponton jogosan tesszük fel a kérdést, hogy mire fel a nagy botrány?

Hát, arra, hogy a kép kritikusai – a fél internetet és néhány szakmabelit kell ezalatt érteni – szerint túlságosan hétköznapi az egész címlap. Azt róják fel a Vogue-nak, hogy a választások utáni első komolyabb címlapon úgy ábrázolják a leendő alelnököt, mintha most esett volna be home office-ból egy tárgyalásra. Vannak, akik amiatt elégedetlenek, hogy a fotós, Mitchell sajátos esztétikája visszaköszön a képen, vagyis nem klasszikus, szépen bevilágított fotót látunk, ami mondjuk egy sokat fotózott személy, mint Beyoncé esetében kifejezetten üdítően hathat, de Harris még nem égett be annyira az emberek agyába. Mások arra panaszkodnak, hogy a Converse cipő aztán már tényleg túlzás. Azt is szóvá tették, hogy ezzel a túl hétköznapi, túl lazára vett képpel egyből aláássák Harris tekintélyét. Azt is többen kiemelték, hogy szerintük a fényekkel úgy játszottak, hogy Harris bőrszíne a természetesnél világosabbnak hasson.

Ez mondjuk lehetne a szokásos hőbörgés is, pláne, hogy Harris valójában a saját ruháiban szerepelt a címlapfotón, ő választotta ki, hogy mik legyenek rajta a fotózáson, ahogy ahhoz is a jóváhagyása kellett, hogy milyen haja és sminkje legyen a képeken. Az olajat az öntötte a tűzre, hogy készült egy másik potenciális címlapfotó, amin Harrist jóval hagyományosabb módon ábrázolták, egy Michael Kors-kosztümben sokkal visszafogottabb háttér előtt.

Harrisnek egy dologba nem volt beleszólása, hogy melyik kép legyen a címlapon. A Vogue egy darabig úgy tesztelte a kiadványt még a nyomdába küldés előtt, hogy a visszafogott címlapképet használta, és a lazára vett fotó volt az úgynevezett belső borítókép. Végül aztán úgy döntöttek, hogy megfordítják a dolgot, és a laza kép lesz a címlapfotó. Az alelnök nem nyilatkozott az ügyben, de hozzá közel álló források azt mondták, hogy azért meglepte őket a képválasztás, mert arra számítottak, hogy a visszafogott verzió lesz majd a címlapon, a fotós is ezzel a képpel promózta a lapszámot, a másikat egészen a megjelenésig nem is lehetett látni. Végül ez lett a lapszám digitális verziójának a címlapképe.

Végül a Vogue főszerkesztőjének, Anna Wintournak kellett ismét magyarázkodnia, ahogy sok esetben. A mesterésegesen világosított bőrszínes kritikákra nem tért ki közleményében, de a többire reagált. Azt mondta, hogy nem volt hivatalos megállapodás arról, hogy melyik képet használják címlapképnek, de semmiképpen sem állt a Vogue szándékában megsérteni az alelnököt, vagy csökkenteni az elért sikerek jelentőségét.

„Amikor a két kép megérkezett a Vogue-ba, mindannyian úgy éreztük, nagyon, nagyon erősen, hogy a leendő alelnökről készült kevésbé hivatalos kép az, amelyik jobban ábrázolja az időket, amikben élünk. Egy olyan világjárvány közepén vagyunk, ami percenként követel emberéleteket, és úgy gondoltuk, hogy a globális történelem e tragikus pillanatát érzékeltetnünk kell, a sokkal kevésbé hivatalos kép olyan, ami nagyon, nagyon könnyen befogadható, ami hűen tükrözi a Biden-Harris-kampány jelentőségét” – írta Wintour a közleményben.

Források: Guardian, CNN, New York Times

Kedvenceink
Partnereinktől
Kövess minket Facebookon is!