2024. november 18. – 22:09
Átfogó kutatást közölt az amerikai Pew Research Center a harminc év alattiak hírfogyasztási szokásairól. Ebből kiderül, hogy a 18 és 29 év közöttiek 37 százaléka már alapvetően influenszerektől kapja a híreit, és ez az arány 21 százalék a teljes felnőtt lakosság körében.
A vizsgálat során azokat az influenszereket vizsgálták, akiknek legalább 100 ezer követője van, és általában hírekkel kapcsolatban készítenek tartalmakat. Végül 2058 olyan tartalomgyártót találtak, akik hírekkel foglalkoznak TikTokon, Youtube-on, Facebookon, Instagramon vagy Twitteren. Azokat nem számolták, akik valamilyen médiacéghez vagy politikai párthoz köthetőek.
Ezeknek az influenszereknek a 85 százaléka aktív egyébként Twitteren, ez a legnépszerűbb. Ez változhat, ugyanis az amerikai választás után hatalmas lelépési hullám kezdődött Elon Musk közösségi oldalán, és sokan más platformokat keresnek. A második legnépszerűbb egyébként a Youtube, aztán a Facebook és a Threads.