2024. szeptember 19. – 22:34
Szabadalomsértés indított a Nintendo és a Pokémon Company a Palworldöt fejlesztő Pocketpair ellen – írja az IGN. A Palworld év elején robbant be a videójáték-piacra, és gyakorlatilag egy nap alatt letarolta azt. Azonban már akkor is sokaknak feltűnt, hogy a rabszolgasorba hajtható lények igencsak hasonlítanak a Pokémonokra.
A pert indító cégek szerint a Pocketpair több szabadalmi jogot is megsértett, ezért fordultak bírósághoz. Januárban már jelezték, hogy vizsgálják a játékot, amit sokan csak „fegyveres Pokémonnak” hívtak, de a Pocketpair fél évvel később még azt állította, hogy a japán óriás nem élt még panasszal.
A Bloombergnek nyilatkozó Jaszuda Hideki elemző szerint abból, hogy nem szerzői, hanem szabadalmi jogi pert indítottak, az látszik, hogy a Nintendo nem azt az utat választotta, amin bizonygatnia kéne, hogy a Pocketpair az egyes lények dizájnjait lopta el. Az évtizedek során rengeteg játékmechanikai megoldást szabadalmaztattak, és lehet, hogy inkább ilyeneket találtak a Palworldben.
„Ez azt mutatja, hogy a Nintendónak több eszköze is van arra, hogy leállítsa a neki nem tetsző játékokat. A vállalat számos olyan alapvető játékmechanikával kapcsolatos szabadalom tulajdonosa, amelyeket rengeteg ma kapható játékban használnak”
– mondta Hideki.
Ahogy januárban írtuk, amúgy az is kész csoda, hogy a játék egyáltalán létezik, egy cikk alapján ugyanis a lőfegyverek animációit egy random húszéves srác dobta össze, aki soha nem dolgozott még játékon, a karakterdizájnokért egy olyan művész felelős, akit elsőre elutasítottak, és amúgy száz másik helyre sem vették fel, mielőtt bekerült volna a céghez, az előző játékuknál, a Craftopiánál használt Unity helyett úgy álltak át az Unreal Engine 4-re, hogy a stúdiónál senki nem értett hozzá, és ugyanez volt a helyzet a 3D-s modellekkel is, mert a Craftopiánál csak megvettek egy rakás előre összerakott modellt.
A hatalmas siker ellenére a Pokémon-rajongók egy keménymagja hangosan felháborodott a hasonlóságok miatt, sőt, a cég szerint halálos fenyegetéseket is kaptak.
A Pocketpair pénteken reagált a felhozott vádakra. Azt írják, hogy egyelőre nem tudják, hogy milyen szabadalmakat sértenek, és egyelőre elvileg senki nem mutatta ezt be nekik.
„Igazán sajnálatos, hogy a per miatt kénytelenek leszünk jelentős időt fordítani a játékfejlesztéshez nem kapcsolódó ügyekre. Mindamellett mindent megteszünk a rajongóinkért, és azért, hogy az indie játékfejlesztőket ne akadályozzák, illetve ne tántorítsák el kreatív ötleteik megvalósításától”
– áll a közleményben.