2024. június 26. – 13:34
Elkészült a Magyar Turisztikai Ügynökség (MTÜ) legújabb, Budapestet bemutató imázsfilmje, amely 2024 májusában egy háromnapos influenszer média trip keretében készült a fővárosban – derül ki az ügynökség közleményéből.
Ez volt a Budapest Influencer Trip, amiről több cikkben is beszámoltunk a Telexen. Az MTÜ által szervezett eseménysorozatra nagyjából 50 A-listás, 10-15 milliós követőbázissal rendelkező influenszer és youtuber érkezett néhány napra Budapestre.
A modellek, influenszerek, zenész, youtuberek, színészek és válogatott celebritások napokon keresztül fizetett hirdetéseket posztoltak Budapestről, miközben többek között a Halászbástyán és a Magyar Állami Operaházban is bulizhattak. Arról, hogy pontosan kik kaptak meghívást az MTÜ-től, ebben a cikkben írtunk bővebben.
Az MTÜ szerint „a többmilliós követőtáborral rendelkező nemzetközi tartalomgyártók több mint 1000 Instagram sztoriban, 900 bejegyzésben és 200-nál is több TikTok videóban osztották meg személyes élményeiket Budapestről”, aminek köszönhetően „150 országból közel 340 millió felhasználó kaphatott képet a főváros megújult turisztikai és kulináris kínálatáról, unikális helyszíneiről és felejthetetlen programlehetőségeiről”.
De ez sem volt elég, ha már itt voltak, az MTÜ imázsfilmet is forgatott az influenszerekkel. Ez jelent meg most:
A közel háromperces videóban válogatott influenszerek válogatott szettekben pózolnak Budapest válogatott helyszínein. A film célja, hogy „tovább élénkítse a budapesti foglalások számát, valamint, hogy megerősítse Magyarország pozícióját a vezető úti célok térképén”.
A „nagyszabású” filmforgatáson egy 100 fős stáb dolgozott, és 5 drónt is bevetettek a hatás érdekében.
A Budapest Influencer Trip programsorozat költségeiről, meghívottjairól és helyszíneiről már májusban kérdéseket küldtünk az MTÜ-nek, de nem kaptunk választ.
Ezután közérdekű adatigényléssel fordultunk az MTÜ-höz és a programért felelős Visit Hungary-hoz. Az Influencer Trip költségeit akartuk megtudni, illetve azt, hogy milyen alapon választották ki a résztvevő szállodákat, éttermeket, de nem adták ki nekünk az adatokat.
Elutasító válaszukban annyit írtak, az influenszerekkel, hírességekkel, zenei előadókkal nem kötöttek szerződést, a kínálat kialakítása érdekében pedig nyílt jelentkezési felhívást tettek közzé, amelyre fővárosi szolgáltatók jelentkezhettek. „Közülük a tartalomgyártók választották ki – a teljesítésbe bevont vállalkozók közreműködésével, az MTÜ és Visit Hungary, mint megrendelő bevonása nélkül –, hogy mely szolgáltatásokat szeretnék igénybe venni”. Az MTÜ azt írta, „a teljesítéshez kapcsolódó szakmai beszámoló összeállítása folyamatban van. A projekttel kapcsolatos költségeket a jogszabályoknak megfelelően közzétesszük”.
Bármennyi is lehetett a végösszeg, az MTÜ szerint nagyon is megérte. A közleményükben azt írják, „az MTÜ kampányainak is köszönhetően Budapesten 20 százalékkal nőtt a külföldi turisták száma, míg a Budapest Influencer Tripet követő három és fél hétben a tavalyi év azonos időszakához képest az Amerikai Egyesült Államokból 54 százalékkal több vendégéjszakát regisztráltak a Nemzeti Turisztikai Adatszolgáltató Központban a hazai szálláshely-szolgáltatók. Emellett kiemelkedő növekedés figyelhető meg az Öböl-menti országokból is. Az Egyesült Arab Emirátusokból 40 százalékkal több foglalás érkezett be az eseményt követő napokban, mint tavaly ilyenkor”.