2024. február 23. – 08:48
Hamarosan nem közöl több új tartalmat saját honlapján a világ egyik legismertebb médiavállalata a Vice Media Group, amely több száz alkalmazottjától is megválik, írja a vezérigazgató dolgozóknak írt levele alapján a Variety.
Mint a levélben Bruce Dixon, a vállalat vezetője a levélben kifejti, a továbbiakban nagyobb hangsúlyt fektetnek közösségimédia-felületeikre, illetve arról tárgyalnak partnereikkel, hogy a modellváltást követően készített tartalmaik eleve náluk jelenjenek meg, vagyis ott, ahol a legtöbben láthatják azokat.
Ez gyakorlatilag azt jelenti, hogy a Vice ezután nem önálló médiumként, hanem külső tartalombeszállítóként működik majd. Egyúttal eladnák a Refinery29 nevű női divat, életmód profilú oldalt, illetve kiadót is, amelyet 2019-ben 400 millió dollárért vásároltak meg.
A Vice Media Group problémáiról korábban is lehetett hallani, hiszen az egykor 5,7 milliárd dollár értékűre becsült vállalat tavaly csődvédelmet kért, éves árbevétele pedig 350 millió dollár volt. Fénykorában 3 ezer alkalmazottja volt világszerte, a pénzügyi nehézségek hatására végrehajtott megszorítások után viszont már csak kilencszázan dolgoztak a Vice-nál.