2024. február 10. – 16:28
Az After hetente jelentkező gamingajánlója nem mindig aktualitásokat, hanem a Telex szerkesztőségének válogatott kedvenceit mutatja be.
A Kickstarter és a közösségi finanszírozás korai időszakának köszönhetően a 2010-es évekre hatalmas reneszánsza lett az izometrikus nézetű, régi vágású szerepjátékoknak, mint a Shadowrun-sorozat, a Wasteland 2, a Torment: Tides of Numenera vagy a Pillars of Eternity (PoE). Utóbbi a maga idejében rekordnak számító 4 millió dollárt kalapozott össze 2012-ben, és három évvel később meg is jelent a szerepjátékokban nagyon erős Obsidian gondozásában.
A PoE sok szempontból egy klasszikus fantasy világban játszódik, ahol a jól ismertek varázsfajok (elfek, törpék és társaik) és emberek mellett egészen újszerű fajokkal és lényekkel is találkozhatunk. A játék egy igazi, klasszikus szerepjáték, szépen bejárható, nagy térképekkel, többféleképpen megoldhat küldetésekkel és olyan döntésekkel, amelyeknek később komoly következményei lehetnek. Mindezt a saját hősünk mellett egy sor másik harcossal élhetjük át, akikkel egy csapatot alkotva harcolhatunk élőhalottaktól óriásokon át gonosz varázslókig.
A játékmenet hasonló, mint a régi klasszikusoknál, tehát úgy tudunk parancsokat adni a harchoz a karatereinknek, hogy le-leállítuk a játékot, majd utána vissza. Maguk a készítők sem titkolták, hogy a PoE alapvetően a régi Baldur’s Gate-, Icewind Dale- és Planescape: Torment-játékok modern folytatása szeretett volna lenni, és ez fantasztikusan sikerült az Obsidiannak, hiszen a játék hatalmas siker lett, és a kiegészítőkkel 100 óránál is játékidőt kapunk a pénzünkért.
Három évet kellett várni a folytatásra, és a Pillars of Eternity II: Deadfire talán még jobb is lett, mint az előde. Itt a klasszikus varázslók, papok és lovagok világa helyett a kalózkodásra helyezte a hangsúlyt a játék, amivel adtak egy remek csavart a kissé fásult fantasy kliséknek. Ki ne szeretne egy fura lényekkel és harcosokkal teli kalózhajóval utazgatni egy veszélyes szigetekkel teli varázsvilágban? Ráadásul a játék megjelenése után kiadtak hozzá egy frissítést, amivel az egész játékmechanikát megváltoztathatjuk körökbe osztott harcrendszerre, ami valamivel jobban követi a mai trendeket, és maga a játék főtervezője, Josh Sawyer is beszélt arról, hogy ha lesz harmadik játék, az már biztosan körökre osztott lesz.
Idén jelenik meg az Obsidian új játéka, az Avowed, ami ugyan egy belső nézetes akció RPG lesz, de ugyanabban a világban játszódik majd, mint a PoE, tehát ismerős fajok, helyszínek, fegyverek és akár karakterek is visszatérhetnek. Az Obsidian pedig most egy hatalmas akcióval hangol az új megjelenésre, hiszen Steamen elképesztően olcsón árulja most az összes játékot és kiegészítőt.
A két játékot minden kiegészítővel most kicsivel több, mint 60 euróért, tehát egy teljes árú, új játék áráért meg lehet kapni, de az első játék is csak 9,2 euró mindennel együtt, sőt, az Obsidian másik hasonló, és szintén remek játékát, a Tyrannyt is hozzácsapják, ha a 33 eurós csomagot választjuk. Az akció február 13-ig tart, szóval érdemes sietni, mert ennyi pénzért több száz órányi játékot, remek sztorikat és igazi, klasszikus szerepjátékélményt kapunk.