Elküldik a Pitchfork szerkesztőségének felét, az oldal egybeolvad a GQ-val

2024. január 18. – 17:50

Elküldik a Pitchfork szerkesztőségének felét, az oldal egybeolvad a GQ-val
A Dum Dum Girls a chicagói Pitchfork Music Festivalon 2014-ben – Fotó: Daniel Boczarski/Getty Images for Ketel One/AFP

Másolás

Vágólapra másolva

A főleg a 2000-es évek elején ízlésformálónak számító zenei magazin, a még mindig meghatározó Pitchfork a jövőben egybeolvad a főleg férfiakat célzó GQ magazinnal. Ez egy dolgozóknak küldött belső levélből derült ki, amelyben Pitchfork és a GQ tulajdonosa, a Condé Nast azzal indokolta a döntést, hogy a két magazin együtt hatékonyabban érheti el a célcsoportját.

A döntés hátterében a New York Times szerint a többek között a New Yorkert, a Vanity Fairt vagy a Vogue-ot kiadó Condé Nast egyre csökkenő reklámbevételei állhatnak. A kiadó már novemberben azt közölte, hogy alkalmazottai 5 százalékát, 270 embert küld el a cégcsoporttól.

Távozik a havi 7 millió olvasót elérő Pitchfork főszerkesztője, Puja Patel is, és az egyik távozó munkatárs szerint a szerkesztőség felét küldik el a magazintól. A Condé Nast egyelőre nem árulta el, hogy pontosan hány ember távozik az amúgy 19 állandó munkatársat és nagy külsős szerzői hálózatot alkalmazó, világszerte több fesztivált is szervező oldal stábjából.

A Pitchforkot még 1996-ban indította el zenei blogként az akkor még tini Ryan Schreiber. A 2000-es évek elejére az oldal fontos hivatkozási ponttá vált ízlésformáló szerepe miatt. Volt olyan időszak, amikor egy Pitchforkon megjelenő könyörtelen vagy magasztaló kritika karrierekről döntött.

Az oldal népszerűségét nem csak a kritikáinak köszönhette, a Pitchfork blogos, indie előadókat támogató hangvétele, stílusa jókor előzte meg az online kiadásait jókora fáziskéséssel indító zenei printmagazinokat, például a Rolling Stone-t vagy a Spint.

A streaming, a közösségi média majd a TikTok térnyerésével a Pitchfork ízlésformáló szerepe elhalványult, és az oldal a fiatalabb zenekedvelőket sem tudta igazán magához csábítani. Az oldalt 2015-ben vásárolta meg a Condé Nast, amely most egy printmagazinba olvasztja a meghatározó zenei oldalt, ennek az egybeolvadásnak a részleteiről azonban még nem árult el semmit a kiadó.

Kedvenceink
Csatlakozz a csoportunkhoz!