2024. január 18. – 17:50
A főleg a 2000-es évek elején ízlésformálónak számító zenei magazin, a még mindig meghatározó Pitchfork a jövőben egybeolvad a főleg férfiakat célzó GQ magazinnal. Ez egy dolgozóknak küldött belső levélből derült ki, amelyben Pitchfork és a GQ tulajdonosa, a Condé Nast azzal indokolta a döntést, hogy a két magazin együtt hatékonyabban érheti el a célcsoportját.
A döntés hátterében a New York Times szerint a többek között a New Yorkert, a Vanity Fairt vagy a Vogue-ot kiadó Condé Nast egyre csökkenő reklámbevételei állhatnak. A kiadó már novemberben azt közölte, hogy alkalmazottai 5 százalékát, 270 embert küld el a cégcsoporttól.
Távozik a havi 7 millió olvasót elérő Pitchfork főszerkesztője, Puja Patel is, és az egyik távozó munkatárs szerint a szerkesztőség felét küldik el a magazintól. A Condé Nast egyelőre nem árulta el, hogy pontosan hány ember távozik az amúgy 19 állandó munkatársat és nagy külsős szerzői hálózatot alkalmazó, világszerte több fesztivált is szervező oldal stábjából.
A Pitchforkot még 1996-ban indította el zenei blogként az akkor még tini Ryan Schreiber. A 2000-es évek elejére az oldal fontos hivatkozási ponttá vált ízlésformáló szerepe miatt. Volt olyan időszak, amikor egy Pitchforkon megjelenő könyörtelen vagy magasztaló kritika karrierekről döntött.
Az oldal népszerűségét nem csak a kritikáinak köszönhette, a Pitchfork blogos, indie előadókat támogató hangvétele, stílusa jókor előzte meg az online kiadásait jókora fáziskéséssel indító zenei printmagazinokat, például a Rolling Stone-t vagy a Spint.
A streaming, a közösségi média majd a TikTok térnyerésével a Pitchfork ízlésformáló szerepe elhalványult, és az oldal a fiatalabb zenekedvelőket sem tudta igazán magához csábítani. Az oldalt 2015-ben vásárolta meg a Condé Nast, amely most egy printmagazinba olvasztja a meghatározó zenei oldalt, ennek az egybeolvadásnak a részleteiről azonban még nem árult el semmit a kiadó.