2022. december 15. – 18:00
Tíz éve már, hogy megjelent a Monte Carlo című szám és a dalhoz készült klip, vagyis tíz éve már, hogy a magyar közvélemény is rácsodálkozott a hipszterekre. Na de hipszterzene egyáltalán az egy évtized után az első nagylemezét elkészítő Bermuda? Egyáltalán miért kellett tíz évet várni az első nagylemezére egy olyan zenekarnak, ami az indulás óta büszkén vállalta, hogy csak dalokat készít? És miért pont egy Szerb Antal-regény adta az ihletet? Az After Podcastben a Bermuda zenekar, vagyis Mórocz Tamás és Urbán Dániel voltak a vendégek.
Egészen furcsa belegondolni, hogy van már egy kora huszonéves korosztály, amelynek semmit nem mond a Monte Carlo című dal, az Anker vagy éppen a Tumblr, ahogy valószínűleg a Z generáció arra is csak pislog, hogy a 2010-es évek elején hipsztereknek hívták azokat, akik szerettek sokféle zenét hallgatni, akiket nem igazán lehetett öltözködés alapján meghatározni, és akik nagyon szerettek Polaroid-fotókat készíteni a bulizásaikról. Ebbe a korszakba robbant be a Bermuda zenekar, amely úgy tudott voltaképpen underground maradni, hogy olyan popzenét csináltak, ami még a Petőfi Rádióból is kirobbanthatatlan volt.
„Könnyű volt akkor ránk aggatni, hogy ez egy hipszter valami”
– meséli Mórocz az interjúban azzal kapcsolatban, ahogyan a Bermudát kezelte a magyar sajtó a 2010-es évek környékén, pedig a Monte Carlo és a London című számuk is olyan magas rotációban pörgött az akkor már bőven mainstreamnek számító Petőfi Rádióban, hogy máig a legtöbbet játszott magyar dalok között vannak.
Ahhoz képest, hogy a Bermudát az abszolút rádiókompatibilis slágereik miatt lehet legfőképpen ismerni, az első nagylemezük egészen más hangvételű album. A dalokat Szerb Antal regénye, az Utas és holdvilág ihlette. Olyannyira, hogy a Bermuda is inkább regénylemezként hivatkozik az albumra, a dalok pedig azokról a településekről kapták a nevüket, ahol a regények története játszódik. A dalok között még narráció is van Dobos Evelinnek és ifj. Vidnyánszky Attilának köszönhetően, akik ott lesznek december 22-én a Magyar Zene Házában is, ahol narrációval együtt, teljesen egészében bemutatják a Bermuda Utas és holdvilág című lemezét.
Az adásban többek között szóba kerül még:
- Miért kötődtek annyira az Ankerhez?
- Miért nem akartak turnézni és nagylemezt csinálni?
- Milyen helyek élték túl a pesti belvárosban az elmúlt tíz évet?
- Hogyan történt a Jacked feloszlása, és hogyan lett belőle Blahalouisiana és Bermuda?
- Hogyan lett Urbán Dani a legendás Alan McGee (a Jesus and Mary Chain, a Primal Scream, a My Bloody Valentine, az Oasis és a Libertines menedzserének) asszisztense Angliában?
- Miért nem tudott befutni Nagy-Britanniában a magyar Puzzle, akiket Urbán menedzselt?
- Miért választotta Urbán az All Saints menedzselése helyett a magyarországi jogászszakmát?
- Miért költözött Mórocz évekre Brightonba?
- Miért pont egy Szerb Antal-regény ihlette meg őket az első rendes nagylemezükhöz?
- Miben hasonlít az Utas és holdvilág a tíz évvel ezelőtti közhangulathoz a magyar fiatalok körében?
- Mit csinál egy ghostwriter? És miért szeret Mórocz ghostwriterként dalokat szerezni?