2022. december 8. – 18:00
A kilencvenes és a kétezres évek meghatározó metálzenekara volt Magyarországon a Blind Myself, amelynek tagjai a kétezres években kiköltöztek Amerikába, hogy betörjenek az ottani piacra. Az 1995-ben alapított zenekar 21 év után oszlott fel 2016-ban, azonban nemrég visszatértek egy koncertre, kiadtak egy új dalt, sőt, új nagylemezt is készítenek. A Blind Myself frontembere, Tóth Gergő volt az After Podcast vendége, aki mesélt az amerikai éveikről, a kilencvenes évek magyar metálszínteréről és persze arról, hogyan lett metálénekesből a Wellhello, Azahriah vagy éppen Dzsúdló menedzsere.
A Blind Myself a kilencvenes évek közepén egy olyan időszakba érkezett meg, amikor Magyarországon kezdtek megjelenni az újszerű metálzenei műfajok, amelyek Amerikában már nagyon mentek, itthon viszont még kevésbé voltak ismertek. Ebbe a közegbe tartozott a Blind Myself mellett például a FreshFabrik vagy a Warpigs is, páran közülük ráadásul nagykiadós lemezszerződéssel a hátuk mögött hoztak ki albumokat.
Aztán az ezredforduló után a tagok úgy döntöttek, hogy szerencsét próbálnak az Egyesült Államokban. „Nem voltunk még elég jók vagy annyira jók ehhez az egészhez, de a lelkesedésünk hatalmas volt” – meséli Tóth. A Blind Myself amerikai kiköltözésében hatalmas szerepe volt a magyar származású, de már Amerikában született Téglás Zolinak, akit legtöbben az Ignite frontembereként ismernek, de közreműködött már olyan zenekarokkal is, mint a Misfits, a Motörhead vagy a Pennywise. Téglással annyira jóban lettek, hogy felajánlotta nekik, hogy menjetek ki Amerikába turnézni az Ignite-tal, Tóthék pedig azonnal kaptak az alkalmon. Ennek köszönhetően a Blind Myself az Ignite előzenekaraként végignyomott egy turnét Los Angelestől egészen Washingtonig.
„A Zolinál rendesebb, tisztességesebb ember nincs, kb. Jézus Krisztusként segítette a magyarokat.”
A lelkesítő kezdés után számos nehézség akadt, és ugyan még pár évig kint maradtak Amerikában, a várt áttörés nem történt meg a zenekar karrierjében. Még úgy sem, hogy egyébként a Lost In Time című klipjüket – amelyet Gróf Balázs készített – egy ideig még az amerikai MTV is műsorra tűzte. Tóth így Magyarországon folytatta, később metálzenei rádióműsort vezett a Tiloson, utána pedig a magyar tartalmakkal is indító MTV Headbangers Ball című műsorát vezette egy ideig.
A 2010-es évek viszont egészen váratlan változást hoztak Tóth életében: először a Cloud 9+ nevű elektronikus rockzenekart kezdte el menedzselni, majd zenekari társával megalapította a Supermanagementet. Ez hamar a magyar zeneipar egyik meghatározó független kiadója és menedzsmentcége lett, ma már olyan előadókkal foglalkoznak, mint a Wellhello, a Follow the Flow, Azahriah és Desh vagy Dzsúdló.
Az adásban többek között szóba kerül:
- Hogyan rakták le egy hittantáborban a Blind Myself alapjait?
- Miért nem tud Queent hallgatni Freddie Mercury halála óta?
- Hogyan kerültek Amerikába? Miben segített nekik Téglás Zoli? És milyen volt pizzázók pincéjében fellépni?
- Milyen volt fellépni a legendás CBGB-ben?
- Hogyan élték túl a New York-i időszakot pénz nélkül?
- Miről szól pontosan a Lost In Time klipje, és hogyan került be az amerikai MTV-be?
- Végül miért döntöttek úgy, hogy hazaköltöznek, és inkább Európában próbálnak meg turnézni?
- Miért érzi élete legnagyobb csalódásának, hogy nem sikerült betörni Amerikában?
- Miért naiv szerinte minden zenész?
- Hogyan lett a Headbangers Ball műsorvezetője az MTV-n?
- Miért tartja profi zenésznek Ákost?
- Hogyan lett zenekari menedzser, és miért popzenészekkel kezdett el foglalkozni?
- Miért illik a metáldobolás élőben a popzenei koncertekhez?
- Miért nem ad interjúkat Azahriah az ominózus toi toi-os botrány óta? Mennyire köszönheti Azahriah ennek a balhénak az ismertségét?
- Miért alkalmaznak biztonsági embert minden produkciójuknál?
- Hogyhogy új nagylemezt készítenek a Blind Myselffel?