Fluor: Felesleges gonoszság a Fudan vagy a melegellenes törvénymódosítás ügye

2021. július 1. – 18:44

frissítve

Másolás

Vágólapra másolva

A Telexen látható-hallható először az After Podcast legújabb része, amelynek vendége Fluor volt. Az interjúban többek között szóba került, hogy milyen következményei lettek a karanténos időszaknak, miért nincsenek Magyarországon értelmezhető zenei díjátadók, és mit gondol a generációváltásról a magyar popzenében. A beszélgetésből az is kiderül, hogy annak idején megkeresték a kormány kék plakátos oltási kampányával, de végül nem vállalta el. Azt is elmondja, miért.

Fluor underground rapperként lett viszonylag ismert itthon, aztán 10 éve megjelent a Mizu? című, gigaslágerré vált száma, amellyel hosszú időre meghatározó szereplőjévé vált a magyar popzenének. Később megalapította a Wellhellót, ami egyértelműen az egyik legnépszerűbb magyar zenei produkció a mai napig.

Zenéje mellett a közéleti szereplései miatt is sokat írnak róla, gyakori céltáblája a propagandamédiának, sokszor kifejezetten erősen kritizálja a kormányt, máskor meg éppen trollkodik. Egy ilyen miatt az is előfordult, hogy egyszerűen letiltották a zenéit az állami irányítású Petőfi Rádión, ahol korábban saját beszélgetős műsora is volt.

A szöveget az olvashatóság és érthetőség kedvéért megszerkesztettük.

A védjegyévé vált, hogy kifejezetten bulizós alkat, és nem csak a dalaiban – azonban a karanténos időszak alatt ő is újragondolt sok mindent, és ugyan az elején kifejezetten rosszul viselte, végül a javára vált a hosszabb időszak fellépések és éjszakázások nélkül.

„Örültem, hogy megálltam. Mert amúgy nem álltam volna meg, ha nem áll meg minden ennyire.”

Ebben az is segített neki, hogy pszichológushoz járt, és sok ismerősével ellentétben a karantén alatt szinte teljesen elhagyta az alkoholt. Az más kérdés, hogy komoly gondot okozott neki, hogy a karanténos időszak alatt képtelenség volt randizni.

A beszélgetésben szóba kerültek a Wellhello új számai is. Fluor elmondta, hogy kicsit ő maga is úgy érezte, ráfér a vérfrissítés a zenéjükre, és végül inkább az új Wellhello-számokba csatornázta be azokat az ötleteit, amelyeket korábban még szólóban akart volna kiadni.

„Kicsit bennem elfáradt már az a Wellhello-sztiló. Nem szeretem, ha valamit rutinból csinálok.”

Meg is látszik, mert újabb Wellhello-számok valóban eltérnek az eddig megszokottaktól.

Szóba került az is, hogy Fluor rendszeres politikai véleménynyilvánításainak gyakran az egész Wellhello issza meg a levét, például amikor egyik pillanatról a másikra kivették őket a rotációból az MR2-n, amiért a Petőfi TV élő adásában belekiabálta a mikrofonba, hogy Soros. Fluor szerint a Diazzal közös párosukból ő a nagyobb szájú, és soha sem érezte, hogy haragudtak volna rá egy-egy ilyen akciója miatt.

Idén 10 éve jelent meg a Mizu?, a magyar Youtube-korszak egyik első nagy virális slágere, ami igazán ismertté tette Fluort. Benne volt a pakliban, hogy ha öt évig csak erre az egy sikerre épít, örökké megragad a falunapok szintjén.

„Nekem a Mizu? két és fél évre volt elég kábé. És az a közönség, aki azt a kurva nagy megtekintést csinálta, úgy ment át a következőre, hogy a tizede nem maradt ott.”

– utalt ezzel arra, hogy nagyon tudatosan kezdte el felépíteni a zenei karrierjét, majd a Wellhellót, hogy ne essen bele az egyslágeres előadók állandó csapdájába. Hiába robban be valakinek a slágere itthon a Youtube-on, abból csak nagyon rövid idejű sikert lehet csinálni, mert az emberek érdeklődése véges.

Az adás vége felé szóba került a politika is. Fluor szerint az ellenzék nem kommunikál jól, a tüntetéseken nem tudnak a tömeg nyelvén beszélni, azonban már ő sem hisz abban, hogy neki aktivista attitűddel kéne ehhez hozzáállni, mert ezzel csak elveszi az energiáját a zenéléstől. Ettől függetlenül megjegyezte, hogy

„úgyis mindegyik kormány mindent szétlop. Nem érdekel. A gonoszság, az érdekel. Főleg az érdekel, amit felesleges gonoszságnak érzek.”

Ide sorolta például Fudan és a Diákváros ügyét, illetve melegellenes törvénymódosítást.

„Tényleg az 2021-ben a kiindulási alap, hogy az RTL-en ne menjen le a film, amiben melegek vannak? Hogy a Jóbarátokból vágjunk ki, mert elbuzítja a gyereket. Igen, hogy ha a gyerek nem tud a homoszexualitásról, akkor biztos, hogy nem lesz meleg.”

– utalt cinikusan a melegellenes törvénymódosítás részleteire, és azzal kapcsolatos kormányzati kommunikációra.

„Nekem egyáltalán nem tetszik, amit csinál az ellenzék.”

– tért ki arra, hogy zavarja, amiért ellenzékinek tartják, mert bizonyos dolgokkal egyet tud érteni, és alapvetően inkább középre helyezi magát. Emellett hiányolta az Orbánhoz hasonló karakteres vezetőt is az ellenzékből. Azt is hozzátette, hogy Gyurcsányt sem érti, mit akar még egyáltalán.

Az adás legvégén azt is elmesélte, hogy megkeresték a kormány kék plakátos oltási kampányával kapcsolatban. Ezeket máig látni országszerte hirdetőtáblákon és -oszlopokon, ismert közszereplők és sportolók bíztatják rajtuk az embereket, hogy oltassák be magukat.

„Tetszett a kampány, mert igen, oltassa be magát mindenki, és ezért még pénzt sem kaptam volna, hogy elmondjam. Még talán be is vállaltam volna, de aztán eszembe jutott, hogy itt van ez a kék dizájn, ezzel a logóval… Ezen volt az az orwelli goldsteines Soros meg a Stop Migráns, egyszerűen annyi mocsok volt már azon a plakáton, hogy én nem tudok ezzel így odaállni. Ezzel a színnel, ezzel a dizájnnal. Pedig amúgy nem kizárt, hogy vállaltam volna, mert azt gondoltam, hogy ez egy jó ügy. De így, hogy ez a dizájn, és ezen ott a fejem… Ezt egyszerűen nem.”

Az adásban szóba került még:

  • Miért ennyire rosszak a magyar zenei díjátadók, mint a Fonogram vagy a Petőfi Zenei Díj? Mi köze van Fluornak a Petőfi Zenei Díj alapításához?
  • Miért hisztiznek minden évben a Youtube Trending népszerű előadói, hogy őket nem jelölik egy adott díjátadón?
  • Miért hiányzik annyira a Viva Comet-gála?
  • Valóban annyit számít a Youtube-nézettség? Biztos, hogy az a legsikeresebb, akinek a legnagyobb megtekintései vannak?
  • Mi a baja már a 30-asoknak is az újhullámos hiphoppal? Miért imádja az autotune-t? És miért tartja 20 év felett cikinek, amikor valaki még mindig foggal-körömmel ragaszkodik a kőrapperséghez?
  • Könnyebb vagy nehezebb egy mai tinédzsernek vagy huszonévesnek sikeresnek lenni a zenével?
  • Elmeséli azt a történetet, hogy Lil Frakk 13 évesen nagy rajongója volt, és nemrég megtalálta azt a cédét, amit kamaszként kapott tőle.
  • Tervez egy alkotói központot, egy kreatív műhelyt létrehozni, ahol lenne stúdió videóklipeknek, próbatermek és hangstúdió is. Beszél arról is, hogy évek óta rettenetes a helyzet Magyarországon próbatermek tekintetében.
  • Miért futott be olyan kevés énekes a kertévék énekes tehetségkutatóiból? Mi változott az elmúlt években? És mi a célja Fluornak az X-Faktoros előadókkal?
  • Miért nem megy mostanában annyira a gitárzene, és miért olyan népszerű a hiphop?
  • Mi a baja az ellenzékkel? Miért gondolja, hogy nem értik a tömeg nyelvét?

(Disclaimer: Az After Sajó Dáviddal című podcast a Universal Music Group és Sajó Dávid telexes újságíró műsora, de a Telextől függetlenül készül. A további adások elérhetők Youtube-on, Spotifyon és iTuneson is.)

Kedvenceink
Csatlakozz a csoportunkhoz!