A Stranger Things volt 2022 legnézettebb sorozata

2023. január 28. – 12:46

Másolás

Vágólapra másolva

Megjelent az amerikai tévés nézettségmérésben az arany sztenderdnek számító Nielsen éves toplistája a streamingszolgáltatók legnépszerűbb tartalmairól. Pontosabban rögtön két lista is: az egyik az egyes platformok saját sorozatairól, a másik pedig az összesített, amiben a licencelt, jellemzően régi közönségkedvenc sorozatok is szerepelnek.

Mind a két listát a Stranger Things vezeti, aminek a nézésével tavaly 52 milliárd percet töltöttek az amerikaiak. A Netflixnek amúgy van egy saját, publikus toplistája is, nemzetközi adatokkal, aszerint a Stranger Thingsnek csak a negyedik évada, csak a premier utáni négy hétben 80 milliárd percnyi nézettséget generált.

Az eredeti sorozatok listáján amúgy a Netflix dominál, a top 15-ből 13 bejegyzéssel – csak az Amazonnak sikerült a The Boys és A hatalom gyűrűi sorozatokkal bekerülni az élmezőnybe. Ez azt jelenti, hogy a nagyok közül a Disney+, az Apple+, és az HBO Max se lehet túl büszke az eredményekre (igaz, az HBO csak júniustól van benne a közönségmérésben). A Netflix legutóbbi nagy slágere, a Wednesday úgy tudott a harmadik helyre befutni, hogy csak november végén mutatták be, és mindössze 8 epizódból áll, szemben a több évados vetélytársaival.

Fotó: Nielsen
Fotó: Nielsen

Az összesített toplistán feltűnik egy csomó régebbi közönségkedvenc sorozat is, ahol jellemzően több száz epizód össznézettsége hozta össze az eredményt. Ez egyébként jól megmutatja, mennyire értékesek az ilyen klasszikus tartalmak a streamszolgáltatók számára. Ez a kategória például az NCIS, a Grace klinika, a Simpsons, a Seinfeld, a Szívek szállodája vagy az Odaát, viszont érdekes módon hiányoznak erről a toplistáról olyan kultikus sorozatok, mint a Jóbarátok, a Trónok harca vagy az Office.

Fotó: Nielsen
Fotó: Nielsen


Kedvenceink
Csatlakozz a csoportunkhoz!