2020. december 27. – 21:04
2020 katasztrofális év volt a filmipar számára, a legtöbb országban a járvány miatt bezártak a mozik, vagy nagyon korlátozottan voltak csak nyitva. De amikor nyitva voltak, akkor se nagyon mentek be az emberek, mert nem nagyon volt mit nézni, a legnagyobb közönségfilmeket sorra halasztották el. Így esett, hogy végül december 25-ig kellett várni az év első klasszikus, szuperlátványos blockbusterének amerikai premierjére, ami természetesen egy képregényes-szuperhősös feldolgozás volt, a Wonder Woman második része. A címszerepben továbbra is Gal Gadot, a rendezői székben továbbra is Patty Jenkins.
De a film nem csak ezért volt különösen érdekes, hanem mert ez volt az első film, ami a Warner forradalmi újítása nyomán egyszerre kerül moziba, és lehet otthon streamen is megnézni. Nagy kérdés volt, hogy ilyen helyzetben mennyien kockáztatják meg a mozit, és mennyien döntenek az otthoni kis képernyő mellett (tudván, hogy azért a film látványvilágát mozivászonra álmodták meg).
Nos, az amerikai mozipénztáraknál 16,7 millió dollárt hozott a film, ami a járvány kitörése óta a legnagyobb első hétvégés bevétel. A járvány előtti időkhöz mérve persze szánalmas az összeg: az Avengers legutóbbi része a premier napján hozott több mint 150 millió dollárt.
Ennél is izgalmasabb fejlemény, hogy az HBO Max szolgáltatásban, ahol a mozikkal párhuzamosan megjelent, a bemutató napján az előfizetők közel fele nézte meg. Ez nagyjából hatmillió embert jelent – illetve ennyi előfizetőt, és hát feltételezhetjük, hogy ők jellemzően nem egyedül ültek a képernyő elé.
Maga a film egyébként csalódás a körülrajongott első rész után. Gadot alakítását általában dicsérik, de a sztorit és a vizuális trükköket sokan kritizálják – utóbbi elég ironikus, hiszen éppen a bombasztikus látvány lenne az, amiben az otthoni streamelés nem tud versenyre kelni a mozikkal.
A magyar bemutató a tervek szerint január 21-én lesz, mozikban, streamelési lehetőség nélkül.
(CNBC)