Csúcsra értünk, pörög a kézműves Crocs-papucsok piaca

2020. december 04. – 22:33

Csúcsra értünk, pörög a kézműves Crocs-papucsok piaca
Fotó: Crocs

Másolás

Vágólapra másolva

2020 egy emberpróbáló év volt, rengeteg változás állt be az életünkben. Sokan otthonról kénytelenek dolgozni, aminek sok hátránya van, de legalább mindenki abban ül le a gépe elé, amiben akar, a kulcsszó a kényelem.

Ebben a viszontagságos évben valószínűleg senki sem lepődik már meg, hogy a karantén alatt valahogy menővé váltak a Crocs gumipapucsai.

Nem csak arról van szó, hogy idén szeptemberben a gyártó eladásai 48 százalékkal magasabbak voltak, mint tavaly ugyanebben az időszakban, vagy arról, hogy a harmadik negyedév volt a cég legjövedelmezőbb időszaka. Nem is arról, hogy a GQ valamiért úgy döntöt, hogy a gumiklumpa cool, vagy hogy Justin Bieber, Bad Bunny és több Instagramos híresség saját kollekciót dolgozott ki a Crocs-szal.

A Crocs menő, mert léteznek a Jibbitz.

Ez a mondta úgy tűnhet, mint ha nem lenne értelme, pedig van. A Jibbitz apró kiegészítők, tudományosan szólva biszbaszok, amiket a Crocsok lyukaiba lehet tömszködni, és akkor ott elvileg jól néznek ki, ha valaki szereti az ilyesmit.

A blackcurrantpop egyik egyedi Crocsa – Fotó: blackcurrantpop / Instagram / https://www.instagram.com/p/CIBFsMFgHSU/

A Jibbitz egy gyűjtőnév, egy fogalom, egy életérzés. Nemcsak a Crocs által megálmodott biszbaszokat jelenti, hanem gyakorlatilag bármit, amit a gumipapucs lyukaiba dug az ember, hogy igazán egyedivé varázsolja. Ez lehet egy pillangó, egy szívecske, vagy akár egy Black Lives Matter mozgalmas szimbólum is.

Valaki kenyeret süt a karantén alatt, van aki cask próbálja túlélni a mindennapok viszontagságait, és van, aki összerak egy online boltot, hogy ott árulja a saját felJibittzezett Crocs-alkotásait. Jillian Maddocks a Verge-nek azt mondta, hogy minden kiegészítő egyedi, ő csinálja az otthonában található anyagokból (például egy pisztáciazöld habszivacsdarab műanyag cseresznyével a tetején. Maddocks nem csak Crocsokat árul, de idén több egyedi papucsot adott el, mint bármi mást. Nagyjából 100 darabot adott el, körülbelül darabját 40 dollárért.

Sok online művész vette fel a Jibbitz-t a repertoárjába, az instagramon a #Jibbitz több mint 105 ezer posztnál jár. A 17 éves, Georgia-i Jayden Taylor 12 ezer új követőt szerzett június óta, akkor kezdett el ugyanis egyedi Crocsokat árulni.

A kérdés csak az, hogy a pipmpelt papucsok vajon akkor is ilyen népszerűek lesznek majd, ha a Zoom-meetingekről visszatérünk a tárgyalókba, és a mackónadrágot lecseréljük öltönyökre és kosztüm szoknyákra.