Az After rendszeresen jelentkező gamingajánlója nem mindig aktualitásokat mutat be, hanem a Telex szerkesztőségének válogatott kedvenceit.
A mai játékiparban már sajnos megszoktuk, hogy egy cím megjelenésénél sokszor nem a végleges terméket kapjuk, hanem különböző frissítések vagy extra költségű DLC-k formájában foltozzák be utólag a játékot. Ez ellen is lázadva készült Billy Basso szólóprojektje, az Animal Well, ami annyira telített tartalmakkal, hogy valószínűleg egy ideig nem lesz szükségünk folytatásra se.
A történetet névtelen főszereplője egy virágból kikelt kis gömblény, akivel egy titokzatos földalatti üregben találjuk magunkat. A fő célunk annyiból áll, hogy az óriási barlangrendszer négy sarkában lévő lángot összegyűjtsük, ezekhez eljutva pedig különféle logikai és ügyességi platformer feladatokat kell megoldanunk. Ezen kívül viszont a játék elengedi a kezünket, a nyílt világban teljesen rajtunk múlik, milyen irányba vagy tempóban haladunk előre.
Könnyű lenne azt feltételezni, hogy ez a fajta szabadságérzet tudatos cél is volt, hiszen az Animal Well legnagyobb élménye a világ felfedezése és megfejtése, aminek gondosan felépített atmoszférája a játék egyik legerősebb része.
A végig felszín alatt játszódó, részletgazdag környezet egyszerre kísérteties és éteri, halott és élettel teli.
A különböző szekciókra osztott változatos, ám hangulatában jól egymáshoz passzoló pályarészek között van, ami omladozó mauzóleumra, éjszakai őserdőre, vagy indusztriális gyártelepre emlékeztet. Ennek az álomszerű barlangnak a furcsa lakói pedig különféle állatok, amik olykor ellenségesen az utunkat állják, vagy néhol a segítségünkre lesznek. A látványvilág az egyedi vegyületű grafika miatt is működik ilyen jól, hiszen az indie játékoknál mára már trenddé vált retró pixelgrafikát izgalmasan elegyíti modern fény- és füsteffektekkel, ami igazán frissítően hat.
De ugyanez elmondható a hangdizájnról is, a zenével ritkán operáló játék inkább csak környezeti hangokkal gyakorol hatást, az állatok torzított zajai és az értelmezhetetlen visszhangok néha egészen félelemkeltő pillanatokat is szülnek.
A feladványokhoz idővel segítségünkre lesznek különböző megszerzett tárgyak is, ezek viszont a megszokottaktól teljesen eltérőek, például egy buborékfújó, frizbi, vagy lépcsőjáró rugó. A szerepük viszont kreatív módon nagyon is megvan a játékmenetben, a továbbhaladáshoz egy ponton túl pedig elengedhetetlenek. Viszont mivel a játék szinte soha nem kommunikál velünk szövegesen, ezért többféle funkciójukra nekünk kell rájönnünk. Személyfüggő, hogy ez mennyire frusztráló, érdemes viszont mindig alaposan végigpásztázni a képernyőn, hiszen néha egy rejtett alagúton vagy nem látható platformon keresztül lehetséges csak az átjutás.
A mai játékméretek mellett elenyésző, 40 megás helyigény ellenére sietősebb tempóban is legalább 6 óra a fő történetszál végigjátszása, viszont ez a rejtvényekkel teli nyúlüreg olyan sokszorosan rétegelt extra feladványokkal és kódokkal, hogy az alkotó állítása szerint mindezek felfedezéséig csak évek múlva juthatunk el.
Az Animal Well PC-n, Playstation 5-ön, és Nintendo Switch-en érhető el.