2024. február 8. – 10:21
Snoop Dogg és üzlettársa, Master P pert indítanak a Walmart amerikai szupermarketóriás és a Post Consumer Brands nevű élelmiszergyártó-cég ellen, mert állításuk szerint azok szabotálták a gabonapehely-márkájukat – írja a BBC.
Snoop Dogg és Master P 2022-ben alapította meg saját élelmiszeripari cégét, a Broadus Foodsot. Honlapja szerint gabonapelyheket, palacsintakeveréket, juharszirupot és egyebeket gyártanak. A rapperek szerint a Post Consumer Brands megpróbálta őket kiszorítani a piacról, miután visszautasították a cég vételi ajánlatát.
A Broadus Foods ugyanis annak ellenére, hogy lepattintotta a Post felvásárlási kísérletét, partneri szerződést kötött a céggel, és megállapodtak abban, hogy a Post gyárthatja és forgalmazhatja a termékeiket a nagykereskedések – például a Walmart – számára.
A kedden benyújtott kereset azzal vádolja a Walmartot és a Post Consumer Brands-et, hogy „biztosították, hogy a Snoop Cereal ne legyen elérhető a fogyasztók számára”, illetve hogy a Broadus Foods „olyan túlzott költségeket viseljen, amelyek minden nyereséget lenulláznak”.
Master P egy videót is feltöltött az Instagram-oldalára, a felvételen az látszik, ahogy a rapper bemegy egy pennsylvaniai Walmart-üzletbe, megkérdezi az egyik ott dolgozót, hogy van-e raktáron a müzliből, mire a dolgozó az adatbázist ellenőrizve azt mondja, nincs. A rapper ezután hátra megy a raktárhoz, miközben azon hűledezik, hogy a dolgozó azt mondta neki, a müzli amúgy 12,97 dollárba (azaz nagyjából 4600 forintba) kerülne. „Mégis ki venne ennyiért egy müzlit?!” – teszi fel a költői kérdést. A raktárban aztán rá is bukkan az állítólag éppen nem készleten levő gabonapelyhekre (az mondjuk nem egyértelmű, hogy hogy engedték be kamerákkal együtt a bevásárlóközpont raktárrészére).
Mindkét vállalat azzal védekezik, hogy a terméket kevesen vásárolták. A Walmart azt nyilatkozta, „nagy múltja van a vállalkozók támogatásában”, és „számos tényező befolyásolja egy adott termék értékesítését”. A Post pedig közölte, „ugyanolyan csalódottak voltunk, hogy a fogyasztói kereslet nem felelt meg a várakozásoknak”, és hangsúlyozta, nagy reményekkel szállt bele a partneri együttműködésbe, és jelentős befektetést tett az üzletbe.
A rappereket Benjamin Crump, Amerika egyik legismertebb polgárjogi ügyvédje képviseli. Crump az ügyet „egy fekete tulajdonú vállalkozás égbekiáltó semmibevételének” nevezte.