Nem lehet úgy végigvinni ezt a játékot, hogy ne érzékenyülj el

2024. január 20. – 20:21

Másolás

Vágólapra másolva

Az After hetente jelentkező gamingajánlója nem mindig aktualitásokkal foglalkozik, hanem a Telex szerkesztőségének válogatott kedvenceit mutatja be.

Üdítő élmény lehet a sok lövöldözés, zombikergetés, brutalitás és bonyolult mechanikával átszőtt játékmenet után aktuális gamingajánlónk tárgya, a Spiritfarer.

A játékban egy kislányt, Stellát és cicáját irányítjuk, akit a cselekmény első perceiben maga Kharón, a görög mitológiából ismert túlvilági révész bíz meg munkájával, azzal, hogy segítsük át a holtak lelkeit a végső elmúlásba.

A súlyos felütéssel erős kontrasztban áll a Spiritfarer cuki, rajzfilmes, animés stílusa és a játék alapvető könnyedsége. Feladatunk a ránk bízott, állatok képét felvevő lelkeket addig pesztrálni, amíg készen nem állnak az átkelésre.

Ehhez házikókat kell építenünk nekik a hajónkon, majd azt berendezni, etetni, ölelgetni őket és teljesíteni kívánságaikat, hogy lezárhassák múltjukat. A játékmenet jópofa keveréke egy 2D-s platformernek és egy alapvetően narratív kalandnak, minimális erőforrásmenedzsmenttel megfűszerezve.

Egy óriási tengeren kalandozva fedezzük fel a különböző szigeteket ásványok és faanyag után kutatva, teljesítve a helyiek kívánságait és újabb és újabb képességeket kioldva, valamint újabb lelkeket a hajónkra invitálva.

A játékmenet nem nagy durranás, de a sztori maximálisan kárpótol, lehetetlen a Spiritfarert úgy végigvinni, hogy ne érzékenyüljön el az ember a különböző karakterek történetein. Ha valaki egy igazán meghitt és elgondolkodtató, kifejezetten nyugtató hatású játékra vágyik, mindenképpen próbálja ki a Spiritfarert!

Kedvenceink
Csatlakozz a csoportunkhoz!