Beperelték a Fortnite fejlesztőjét, játékpénzben fizeti ki a 78 millió dolláros kártérítést

2021. február 23. – 17:49

Másolás

Vágólapra másolva

Az utóbbi évek legnagyobb videojáték-ipari botránya volt a lootbox-ügy: ez egy olyan játékmechanika, ahol a játékos valódi (vagy valódi pénzért vehető virtuális) pénzért meglepetés-csomagokat vehet a játékban, amikben aztán véletlenszerű jutalmak várják. A zsákbamacska digitális verziója óriási forgalmat hozott a játékok kiadóinak, míg túl egyértelművé nem vált, hogy ez bizony klasszikus szerencsejáték, ráadásul sok esetben fiatalkorúakat céloz. Európában néhány ország már illegális szerencsejátéknak minősítette és betiltotta ezt a praktikát, Amerikában azonban nem egységes a jogi megítélése, egy sor per zajlik ilyen esetekkel kapcsolatban.

Az egyik ilyen tömeges per ért most véget közös megegyezéssel: a világ egyik legnépszerűbb online játéka, a Fortnite fejlesztő-kiadója az Epic Games vállalta, hogy 78 millió dollár értékben kárpótolja azokat a játékosokat, akiket a Fortnite és a Rocket League lootbox-trükkjeivel megkárosított. Ez elég komoly összeg, forintban nagyjából 23 milliárdot jelent.

Csakhogy a cég ezt nem forintban, de még csak nem is dollárban, hanem a Fortnite játékpénzében, V-buckban fizeti ki.

A károsultaknak fejenként 1000 V-buck jár; az kapja ezt meg, aki a Fortnite Save the world című (egyébként nem éppen szupernépszerű) játékmódjában vett lootboxot 2019 előtt, vagy a Rocket League-ben kincsesládákat nyitó kulcsot (utóbbiak a játék saját virtuális pénzét kapják). Az Epic számításai szerint a Fortnite-os kárvallottak kb. 6,5 millióan, a Rocket League-esek 2,9 millióan lehetnek.

A játékpénzes kárpótlás mellé bizonyos esetekben készpénzes is járhat, erre további 28 millió dollárt szán az Epic. 50 dollár jár például azoknak a kaliforniai Fortnite-károsultaknak, akik tudják bizonyítani, hogy a vásárlás idején kiskorúak voltak, és a saját pénzükből ugyan, de szülői beleegyezés nélkül vettek lootboxot.

Kedvenceink
Csatlakozz a csoportunkhoz!