A Kúrián is elbukta a fellebbezést a Klubrádió a Médiatanáccsal szemben

2021. június 17. – 12:09

frissítve

Másolás

Vágólapra másolva

Nemsokkal azután, hogy a Fővárosi Törvényszék elutasította a Klubrádió keresetét, a Kúrián tárgyalták a frekvenciajogosultság meghosszabbításának elutasítása miatti fellebbezést, ám a Kúria csütörtökön megállapította: a felperes Klubrádió tévesen állította, hogy jogszerűtlenül utasították el a frekvenciajogosultság meghosszabbítására vonatkozó kérelmüket.

A Media1 azt írja, hogy a mostani határozat is kimondja: a médiaszolgáltatási jogosultság meghosszabbítása a médiatörvény szerint nem lehetséges akkor, ha a médiaszolgáltató két alkalommal megsértette a médiatörvényt. Márpedig a határozat szerint a Klubrádió két alkalommal megsértette az adatszolgáltatási kötelezettséget, amiről jogerős bírósági ítélet is van. Ennek alapján a Médiatanács nem gyakorolhat méltányosságot, nem újíthatja meg a jogosultságot a médiaszolgáltató kérelme ellenére sem.

A Kúria úgy tartja, hogy itt nem érvényesülhet az ügyfélegyenlőség elve sem, emellett az elsőfokú bíróság vizsgálta azt is, hogy a médiatanácsi határozat összhangban van-e az Alaptörvénnyel és az uniós szabályokkal.

Ennek ellenére bő egy hete derült ki, hogy kötelezettségszegési eljárást indít Magyarország ellen az Európai Bizottság a Klubrádió ügyében, mivel a Bizottság szerint a Médiatanács erősen megkérdőjelezhető indokokra hivatkozva utasította el a Klubrádió frekvenciahasználati kérelmét. Mint írják, a rádió jogosultságának megújítását elutasító határozatai aránytalanok és átláthatatlanok voltak, így sértették az uniós jogot.

Stock Richárd, a Klubrádió Zrt. vezérigazgatója a Media1 kérdésére azt mondta: később, az írásos ítélet tanulmányozását követően kommentálja a döntést.

A Klubrádió elhallgatása

A 92.9-es frekvenciára 2014-ben költözött a Klubrádió az addig használt 95.3-ról, elölről kezdve ezzel a korábban elnyert 7 éves jogosultságát a sugárzásra. 2020 végén a fideszes delegáltakból álló Médiatanács nem újította meg a rádió frekvenciahasználati jogosultságát, és elkezdte előkészíteni a pályázatot a 92.9 használatára.

A pályázaton a Klubrádió mellett a Spirit FM-et működtető Közösségi Rádiózásért Egyesület és egy 2020 márciusában alapított cég, az LBK Médiaszolgáltató 2020 Kft. indult, előbbi az ATV-hez, utóbbi Bíró Balázshoz, Andy Vajna egykori médiajogászához köthető. A pályázaton nem született győztes, a Klubrádiótól hiánypótlást kértek, a másik két pályázatot alaki hibák miatt érvénytelennek találták. A Közösségi Rádiózásért és az LBK által benyújtott jogorvoslati kérelem miatt, annak lezárultáig a frekvenciapályázatot a Médiatanács januárban felfüggesztette. (Minderről bővebben ebben a cikkünkben olvashat.)

A Klubrádió még az eredeti, a frekvenciahasználat hosszabbítását megtagadó 2020-as médiatanácsi döntést megtámadta a bíróságon, de az ellenük ítélt februárban, így a rádiónak végül el kellett hallgatnia a 92.9-en február 14-én éjfélkor, azóta csak a neten folytathatta a műsort.

Mivel időközben a Közösségi Rádiózásért és az LBK is visszavonta a jogorvoslati kérelmét, két nappal a Klubrádió elhallgatása után a pályázat a 92.9-re újraindult, a Médiatanács elfogadta a Klubrádió hiánypótlását, majd márciusban nyertes nélkül lezárták a pályázatot.

Április elején a Médiatanács úgy döntött, hogy május 3. és október 29. között, ideiglenesen a Spirit FM szólhat a frekvencián. A döntés, illetve az, hogy az ATV-közeli Spirit FM „elfoglalta” a frekvenciát, amiért továbbra is küzd a Klubrádió, sokakat felháborított, például Tamás Gáspár Miklós az ATV és a Spirit bojkottjára szólított fel, Hadházy Ákos is a bojkott mellett döntött. Az ATV/Spirit úgy reagált, hogy az nem segítene a Klubrádión, ha ők nem sugároznának a frekvencián.

A Telex csak tőled függ. Legyél a rendszeres támogatónk!
Támogatom!
A Telex csak tőled függ. Legyél a rendszeres támogatónk!
Támogatom!