Új módszert vetnek be a webshopok az át nem vett utánvétes rendelések visszaszorításáért
2024. március 11. – 08:16
Küldeményenként akár négyezer forintot is veszíthetnek a webshopok a csomagolási és szállítási költségek meg nem térülése miatt, ha ügyfelük nem veszi át az utánvétes rendelését. Ez bizonyos esetekben évente többmilliós kárt is okozhat egy-egy cégnek, ezért az eddigi feketelisták mellett új módszerrel szorítanák vissza az ilyen esetek számát, derül ki a 24.hu cikkéből.
A lap először egy olvasójától, a Rossmann általános szerződési feltételeinek módosításából értesült arról, hogy a cég a továbbiakban megtagadhatja az utánvétes rendelés lehetőségét azoktól, akik egymás után kétszer nem vették át a megrendelt termékeket, és ilyen esetekben a cég csak előre fizetéssel szállít majd. A módszer nemcsak a nagy drogériahálózat működését teheti hatékonyabbá, de azokét a vállalkozásokét is, amelyek teljes éves megrendelés-állományuk néhány százalékában eddig kénytelenek voltak veszteséget elkönyvelni, mert egyes ügyfeleik nem vették át a küldeményeket. Ilyen esetekben nemcsak a kézbesítési kísérletek költségeit bukja a vállalkozás, de a csomagolási költségeket is, így az összeg átlagosan négyezer forint lehet a közepes méretű csomagok esetében.
A webshopot is üzemeltető vállalkozások egy része eddig is vezetett feketelistát azokról a notórius ügyfelekről, akik többször is megszegték a szerződési feltételeket, amikor nem vették át és nem fizették ki a küldeményeket. Az Utánvét Ellenőr nevű cég szolgáltatásához csatlakozó több mint ezerhatszáz vállalkozás már az előtt értesülhet az ilyen típusú kockázatokról, hogy maga is kénytelen visszatenni árukészletébe az át nem vett küldeményeket.
Minderre azért is van szükség, mert a szolgáltatói körökben régóta közismert, hogy nemcsak azok okoznak problémát a cégeknek, akik valamilyen védhető okból nem tartózkodnak a kézbesítési helyként megadott címen, amikor jön a futár. Azokkal is gond van, akik haragosukat szeretnék megleckéztetni a nevére szóló fiktív megrendelésekkel, illetve akadnak olyanok is, akiknek eszük ágában sincs vásárolni, mégis rendszeresen rendelnek házhoz szállítással.
A gyanús esetek visszaszorításában nemcsak a webshopok közös fellépése segíthet, de az is, hogy a kockázatos ügyfeleknek egyszerűen nem is kínálják majd fel az utánvét lehetőségét a közös adatbázis alapján, így ők szintén csak akkor adhatják le rendelésüket, ha előre kifizetik a kiválasztott terméket.