Többször járnak boltba és kevesebbet költenek a hazai vásárlók, de így is hasítanak a diszkontláncok
2023. június 1. – 12:21
Az infláció ellenére jelentősen növelték bevételeiket 2022-ben a diszkontláncok, töretlenül népszerűek a napi fogyasztási cikkek piacán. Az eddig megszokott Lidl, Penny, Aldi sorrendben 2022-ben már volt változás: az Aldinak sikerült megelőznie a Pennyt. De az új szereplők is jelentős eredményeket produkáltak – derül ki a Trade magazin most megjelent FMCG Kereskedelmi Toplistájából.
Új belépőként szerepel a top 15-ös listában a Kerekes, a Napcsillag és Dél-100 üzletlánc is. A Kerekes bruttó 115,6 milliárd forintos, a Napcsillag 97 milliárd forintos, a Dél-100 pedig 33,3 milliárd forintos forgalmával a 12., 13. és 15. helyen lépett be az ismert márkák közé.
A lap összesítése szerint a Lidl tavalyi bruttó forgalma 1193,3 milliárd forint, a Sparé 915,7 milliárd forint, a Tescóé pedig 885 milliárd forint volt. A lista szerint az Aldi a 9. helyről a 6.-ra lépett előre, és a Lidlhöz hasonló, 30 százalék körüli forgalombővülést könyvelt el.
„Tízből nyolc háztartásnak a saját bevallása szerint és a GfK adatai alapján határozottan vissza kell fognia kiadásait, ami a korábbi gyakorlattal ellentétben már tetten érhető a vásárlásaikban is. 63 százalékuk nem engedheti meg magának ugyanazoknak a termékeknek a beszerzését, mint korábban. Az árszínvonal 2023 elején még mindig 40 százalék feletti az egy évvel korábbihoz képest, és év derekán se jobb igazán a helyzet megannyi intézkedés mellett sem. Kevesebbet költünk, többször járunk boltba, és többször kisebb kosarakat vásárolunk…” – mondta Hermann Zsuzsanna, a listát összeállító magazin tulajdonosa.
Ahogy a Telexen is megírtuk, június 1-jével megkezdték a kötelező akciózást a boltok, ez azt jelenti, hogy a kötelező akciózást megelőző harminc napban az adott bolt által alkalmazott legalacsonyabb bruttó árnál legalább 10 százalékkal kedvezőbb áron kell adniuk a boltoknak a termékeket. A részleteket ebben a cikkben írtuk meg.