Magyar Hang: Rogán minisztériuma idén akár bruttó 20 milliárd forintot is költhetett a kampányra
2024. június 17. – 17:33
A Rogán Antal által vezetett Miniszterelnöki Kabinetiroda idén akár bruttó 20 milliárd forintot is költhetett a kampányra – írja a Magyar Hang a tárca által februárban és áprilisban a kif.gov.hu oldalon publikált szerződéslistákra hivatkozva.
Az összesítésből kiderül, hogy tavaly decemberben a kabinetiroda két keretszerződésnek köszönhetően egy hónap alatt 7,4 milliárd forintot költhetett az „Európa jövőjét érintő nemzetközi és hazai színtéren történő kormányzati kommunikációval kapcsolatos feladatok ellátására”.
Kerestük a Miniszterelnöki Kabinetirodát, hogy pontosan mekkora összeget költöttek az idei kampányra. Válaszukban azt írták: „A Miniszterelnöki Kabinetiroda semennyit nem költött az európai és önkormányzati választások kampányára.”
Nagy kormányzati támogatást kapott a kormányhoz közeli Batthyány Lajos Alapítvány (BLA), és a kampánytendereket minden esetben a kormányhoz közel álló Balásy Gyula cégei (New Land Media, Lounge Event és Lounge Design) vitték el – írja a lap.
„Önmagában is felháborító, hogy a kormány rendszeresen juttat súlyos milliárdokat olyan szervezeteknek, amelyek elsődleges célja, hogy a kormánypárt ideológiai hátországát építsék. Ezek a transzferek lehet, hogy formálisan jogszerűek, de valójában a Fidesz-univerzum finanszírozását szolgálják, a cechet pedig az egész ország állja” – mondta a Magyar Hangnak Léderer Sándor, a korrupciógyanús ügyleteket figyelő K-Monitor ügyvezető igazgatója.
A szerződéskivonatokból még nem lehet megmondani, hogy mire és pontosan mikor költ az állam. Rogán Antal a 444-nek adott interjújában arról beszélt, hogy szerinte rosszul szokták számolni a kommunikációra szánt pénzeket, mert a keretmegállapodás teljes keretösszegéhez még egyszer hozzá szokták adni az abból lehívott, megvalósult kifizetéseket. Így szerinte a sajtóban megjelent számokat sokszor 2,2-vel kell elosztani.
Rogán Antal korábban a 444-nek azt mondta: a keretközbeszerzési eljáráson nyílt verseny van, és nem költöttek többet kommunikációra, mint a baloldali kormányok 2002 és 2010 között. Viszont a közbeszerzések átláthatóbbak lettek azáltal, hogy központosították őket.
Cikkünk frissült a Miniszterelnöki Kabinetiroda válaszával.