A hőség és a fesztiválszezon miatt minden eddiginél többen szálltak vonatra a Balaton irányába, a MÁV-START adatai szerint a június 18-i nyári menetrendváltást követő bő két hétben
a 2019-es 258 ezerhez és a tavalyi 310 ezerhez képest 458 ezren választották erre a vasutat.
A szezon első két hetében a déli parton nőtt nagyobb mértékben az utasforgalom. A vasúttársaság a Balatonhoz kiemelt kerékpáros kapacitást biztosít számos járatán, a főszezoni időszakban forgalomba áll az összes kerékpárszállításra alkalmas kocsi, így alapvetően minden vonaton lehetséges a kerékpárok szállítása. A balatoni vonatokra az idei főszezon első heteiben 16 ezernél is többen váltottak kerékpáros helyjegyet.
Navracsics Tibor területfejlesztésért és az uniós források felhasználásért felelős miniszter ejtette el egy interjúban, hogy azt szeretné, ha a Balatont egy panorámajáratként is működő vonattal meg lehetne kerülni.
Több sem kellett, mi meg is tettük a majdnem teljes kört, bár mint ebből a részletes cikkből kiderül, ha a Balaton körbevonatozása lenne a passziónk, akkor valóban csak nagyon körülményesen oldható meg a dolog.
Aki most egy jó közelítő Balaton-kört szeretne megtenni,
- az Aligáról indulva egy járattal eljuthat Balatonszentgyörgyig, vagy jó vonatválasztással egyből Keszthelyig.
- Itt aztán át kell szállni egy Tapolcára tartó vonatra, ahol egy újabb átszállás után folytathatjuk az utunkat az északi parton.
- Balatonfüreden megint vonatot kell váltanunk,
- majd egy szabadbattyáni átszállás után a déli vasúton már újra elérhetjük Aligát.
Ha pedig valaki az új Budapest–Balaton bringautat próbálná majd ki, az mindenképpen csak stabil párkapcsolati alapokkal vágjon neki, mert ahogyan Tenczer kolléga tesztjéből kiderül, az új út nem sétakerékpárosnak való vidék.