Vitézy–BKK-csörte a leszerelt jegyautomatákról

2021. december 21. – 17:46

Másolás

Vágólapra másolva

Nyilatkozatháborúba kezdett a BKK és a közlekedési cég egykori igazgatója, Vitézy Dávid. A kiváltó ok: a leszerelt jegyautomaták.

A BKK elkezdte a jegyautomaták leszerelését a Széll Kálmán téren, jelentette be rosszallóan Vitézy Dávid, a BKK volt vezérigazgatója a közösségi oldalán, mondván, nem jó ötlet leszerelni a jegyautomatákat spórolásra hivatkozva, hisz épp ezek szedik be a bevételek nagyját.

Mint írta, az automaták szedik be 2021-ben is a BKK bevételeinek többségét, mintegy 55%-át, azaz több tízmilliárd forintot, és bár a mobilapplikáció valóban megjelent, az automata és a mobilapp is bőven tud még hová fejlődni, nem csak egymás rovására. Varsóban kétszer annyi, Berlinben és Bécsben háromszor annyi automata működik, mint amennyi Budapesten eddig volt.

Fotó: Vitézy Dávid
Fotó: Vitézy Dávid

Vitézy szerint a leszerelés városképileg is rossz, az eltávolított automaták helyei üresen tátonganak a város számos pontján. Kiábrándító és elszomorító ezt a leépülést látni, tette hozzá.

BKK: A kihasználatlan automatákat szerelik le, olcsóbb lesz az üzemelés

Nem először történik, hogy Vitézy Dávid és más fideszesek az általuk kötött rossz szerződésekhez ragaszkodnak, és ezért támadják a fővárosi közösségi közlekedés fejlesztését – válaszolt keddi közleményében a BKK a volt igazgató posztjára.

Hozzátették: hét év után megújul a BKK jegyautomata hálózata, jobb és olcsóbb szerződéseket kötnek, és a BKK Futár applikáció megújításával végre elkezdődik a XXI. század a budapesti közösségi közlekedésben is. A 7 évvel ezelőtti rendszer a BKK szerint már elavult, ráadásul az eddigi szolgáltató rengeteg hibával és nehézséggel biztosította csak a gépek működését. Az új szerződéssel legalább 3 évre (1+1 év opció) garantált az automaták működése, úgy, hogy előnyösebb, olcsóbb szerződést kötött a BKK az új szolgáltatóval, hiszen a korábbi 733 millió helyett évi 516 millió lesz az éves üzemeltetési díj. Nemcsak összességében lett olcsóbb az automaták üzemeltetése, de fajlagosan (darabonként) is olcsóbb lett: havi 165 000 forint helyett közel 20%-kal olcsóbb, 130 000 forint egy automata üzemeltetése, úgy, hogy az előző szerződés megkötése óta 7 év telt el.

A cég közölte: folyamatosan figyeli bevételeinek alakulását, az automaták kihasználtságát, és ez alapján módosítja a készülékek számát a városban. Az automaták értékesítési forgalma a 2019-es évhez viszonyítva idén várhatóan közel 40 százalékkal mérséklődik, a tranzakciószámok tekintetében pedig több mint 30 százalékos a csökkenés. A BKK tehát pontosan tudja, hogy melyik automata mennyi forgalmat bonyolít, látja, hogy hol vannak kevésbé kihasznált készülékek, amelyek üzemeltetéséért jelenleg feleslegesen fizetnek a budapestiek, írták.

A BKK szerint voltak olyan helyszínek, ahol 5 egymás mellett álló, közepesen kihasznált automata forgalmát 3 jobban kihasznált automatával is biztosítani lehetett, ez az összes automata mindössze 12 százalékát érinti. Ezeken a helyszíneken kevesebb automatával és kevesebb üzemeltetési költséggel is biztosítható az utasok kiszolgálása és a bevétel biztosítása.

A fentiek tudatában a BKK bővíti azoknak a termékeknek a körét, amelyek mobiljegyként elérhetők (pl.: hamarosan bevezeti a mobilvonaljegyet). Emellett a társaság fejleszti a BKK Futár applikációt, így a népszerű alkalmazáson belül elérhető lesz a mobiljegyvásárlás funkció. Az applikáció összességében sokkal nagyobb elérést és kényelmesebb vásárlási lehetőséget biztosít a fővárosban közlekedők számára, mint amennyit a leszerelt automaták nyújthatnak.

Vitézy: A BKK és a főváros szívatja az utasokat

Vitézy kedden egy újabb képpel riposztozott, amin az látszik, hogy a Nyugatiban, ahol két jegyautomatát is leszerelt a BKK, a megmaradt egy automata előtt áll a sor.

Fotó: Vitézy Dávid
Fotó: Vitézy Dávid

Hozzátette: maximum 84 millió forint éves megtakarítás származik a leszerelt automatákból a BKK számai szerint. Ez a BKK teljes, 200 milliárd forintos működési költségvetésének 0,04 százaléka, azaz nincs félezreléke. Nehéz logikus magyarázatot találni arra, hogy a hatékonyságra hivatkozva miért szívatja a főváros és a BKK utasok tömegeit – főleg, hogy még ez a 84 millió forint megtakarítás se lesz elérhető, hisz a múltbéli adatokból pontosan lehet tudni, hogy a kevesebb jegyvásárlási lehetőség kevesebb bevételt is fog hozni, írta.

Kedvenceink
Partnereinktől
Kövess minket Facebookon is!