Ezzel a zajzenével keres vevőket a Volvo a Youtube-on

2022. szeptember 8. – 11:44

Másolás

Vágólapra másolva

Ajtócsapódások, a fedélzeti menü visszajelzőhangjai, illetve a karosszéria összes rögzíthető zaja adják az alapot Adrew Huang kanadai youtuber kísérleti zenéjéhez. Az egyperces anyag élvezeti értéke vitatható, ráadásul a rögzített hangminták közt éppen a felvételhez használt XC60 Recharge Plug-in hibrid motor- és gördülési zaja nem szerepel, de a Huangot felkérő Volvo Egyesült államokbeli importőre reméli, hogy a nehezen besorolható anyag elég lehet ahhoz, hogy felkeltse a fiatalabb vevők érdeklődését az autó iránt.

Az együttműködést lépéskényszer szülte, hiszen a fiatalok eddig nem nagyon vették a tengeren túli piacon a maga kategóriájában piacvezető Volvót, így az XC60 mostanra az ötvenes korosztály kedvencévé vált.

A Volvo Car USA a teljes autóipar útját járta, amikor az elkószált fiatal vásárlók nyomába eredt. Végül nem kizárólag a 2,3 millió követővel rendelkező Huang zajzene-alkotásai, például a korábbi, delfinekkel rögzített előző felvétel sikere miatt vágott bele a kalandba, hanem mert a kanadai youtubert, a videómegosztó saját analitikai rendszere szerint főként a 25-34 éves korosztály követi.

Az Automotive News cikke szerint a Youtube egyre fontosabb platform az autógyártók számára, hogy megszólítsák az autóvásárlók következő generációját. A videóplatform a fentebb említett korosztály férfitagjai közt a második leglátogatottabb weboldal a világon, hiszen havi 14 milliárd fős közönségének 11,6 százaléka éppen a megcélzott 25-34 éves férfiak közül kerül ki. A szokatlan reklámhoz werkfilm is készült, amelyben a producer, Keely Bumford elmondja, hogy a csomagtérajtó hidraulikus zárómechanikájának zümmögése nagyon megfogta az alkotókat, ezért zárul éppen ezzel a klip, amelyben egyébként az elektromos ülésmozgatás, a külső tükrök és az ablakemelők hangját is visszatérő módon használták.

A Youtube-os együttműködések eleve tág teret engednek a kísérletezésre a korábban jellemző, 30 másodperces tévéreklámokhoz képest, ráadásul a közvetlen visszajelzések segíthetnek a gyártóknak az új modellek tervezésében, és a célközönség megtalálásában. Érdemes hozzátenni, hogy a Volvo tévéreklámokra is sokat költ, sőt, más márkákhoz hasonlóan szinte minden modellkampányához forgat nagyjátékfilmes hangulató rövidfilmeket is. Érdemes megnézni a szintén erről a Volvo szabadidőautóról szóló darabot, amelyben történetet mesélnek, maga a XC60 viszont szinte végig mellékszereplő marad.

Kedvenceink
Partnereinktől
Kövess minket Facebookon is!