Háromszáz dollárért kapható a Facebook és a Ray-Ban első okosszemüvege

2021. szeptember 09. – 22:14

frissítve

Másolás

Vágólapra másolva

A Facebook csütörtökön bemutatta első okosszemüvegét, a Ray-Bannel közösen fejlesztett Ray-Ban Storiest. A hagyományosnak tűnő napszemüveggel fotókat és filmeket lehet készíteni, és már nagyjából minden olyan üzletben kapható, ahol Ray-Baneket árulnak. Az okosszemüveg 300 dollárba, közel 90 ezer forintba kerül.

A keretbe két öt megapixeles kamerát és egy Qualcomm Snapdragon processzort építettek, ezek a Facebook View nevű új alkalmazással szinkronizálódnak, amellyel szerkeszteni és megosztani lehet a felvételeket. Fényképeket és videókat kétféleképpen lehet készíteni:

  • a keret szárába épített gomb megnyomásával;
  • vagy pedig hangvezérléssel, ez esetben a „hé, Facebook, csinálj egy képet/videót!” a varázsmondat. A szemüveg egyelőre csak angolul tud.

A keret két szárában található hangszórók bluetoothon keresztül képesek lejátszani a telefonról érkező hangot, így anélkül lehet hívást fogadni vagy podcastot hallgatni, hogy elő kéne venni a telefont. A szemüveg egyik szárába egy touchpadot is építettek, amivel a hangerőt lehet szabályozni, vagy a lejátszást lehet megállítani és elindítani.

Fotó: HANDOUT / RAY-BAN AND FACEBOOK / AFP
Fotó: HANDOUT / RAY-BAN AND FACEBOOK / AFP

A szemüveg memóriájában nagyjából 500 kép vagy 30-35 darab félperces videó fér el. Tölteni a tokjában, egy USB Type-C kábellel lehet. A Facebook szerint a szemüveg teljes feltöltése körülbelül egy órát vesz igénybe, egy teljes feltöltéssel nagyjából hat órát bír ki időszakos használat mellett.

Bár a Ray-Ban Stories képességei korlátosak, az eddig okosnak nevezett szemüvegek közül ez néz ki a legjobban, és jelenleg ez a legkönnyebben elérhető okosszemüveg, amely eddig a piacra került – írj a Verge. „A szemüvegben lévő technológia annyira rejtett, hogy nehéz észrevenni, hogy egyáltalán kamerák vannak beleépítve. A felvételt jelző fehér fény is meglehetősen halvány, ami adatvédelmi aggályokat vethet fel” – írja a Verge újságírója.

A New York Times cikke arra emlékeztet, hogy korábban a Google és a más cégek is próbálkoztak okosszemüvegeket fejleszteni, de egyik projekt sem hozott igazi áttörést, viszont a Ray-Ban dizájnja jobban eladhatóvá teszi ezt a terméket.