A kormány kedvenc médiaügynöksége szerződést kötött a TikTokkal

2021. május 20. – 16:30

frissítve

Másolás

Vágólapra másolva

Az állam hirdetési- és propagandakampányait megrendelő Nemzeti Kommunikációs Hivataltól az utóbbi években rendszeresen több tízmilliárd forint összértékű megbízásokat kapó, Balásy Gyula érdekeltségében lévő New Land Media szerződést kötött a fiatalok körében legdinamikusabb növekedést mutató videómegosztó platformmal, a TikTokkal – írta csütörtökön a cég közleményére hivatkozva a Média1.

A TikTok videómegosztó platform 2017-ben indult el, idén áprilisban pedig a játékok kategóriáján kívül globálisan ezt az alkalmazást töltötték le a legtöbben. Tavaly már itthon is a második leggyakrabban letöltött app reklámpiaci jelentőségét jelzi, hogy hazai aktív felhasználói bázisa jelenleg több millió fő.

A TikTokot hirdetési szempontból az teszi különösen értékessé, hogy az oldal fő felhasználói a hagyományos módszerekkel nehezebben megszólítható fiatalabb korosztályok, például a 13–24 év közöttiek. Ráadásul a TikTok iszonyúan pörög: a Média1 által ismertetett adatok szerint a magyarok átlagosan akár napi több mint 1 órát is eltölthetnek a platformon, havonta több milliárd videómegtekintést produkálva. A TikTok felhasználók számának bővülése ráadásul egy másik fontos, és ortodox módszerekkel szintén nehezen megszólítható korosztály, a 25–35 évesek körében a leggyorsabb, az új regisztrálók zöme ebből a korosztályból kerül ki. A New Land Media nem az első magyar ügynökség, mely meg akarja vetni a lábát a platformon, korábban két médiaügynökség is szerződést kötött a videómegosztóval.

Hidvégi Krisztinát, a New Land Media médiaigazgatója szerint a cég már eddig is szorosan együttműködött a Google, a Facebook és a LinkedIn csapatával, jelenleg több mint 170 Facebook, 190 Google Ads- és 70 Instagram-fiókot kezelnek, eddig több mint 9,2 milliárd hirdetésmegjelenést menedzseltek le hazai és nemzetközi kampányokban. A két legnagyobb hirdetéskezelőben már közel ötmilliárd forint reklámköltés kapcsolódik az ügynökséghez.

Ahogy arról részletesen is írtunk, a kormány 2020 közepétől pénzt és energiát nem sajnálva kezdte el felépíteni azt a médiaközeget, melyen keresztül saját üzeneteit célba tudja juttatni a 35 év alatti korosztály felé, azonban törekvéseinek sikere egyelőre kétséges. Ennek ellenére egyre több pénz sejlik fel az egyelőre leginkább a Facebookon aktív kormánypárti influencerek mögött.