Fedélzeti kamerás felvételnek is simán elmenne a fotorealisztikusra javított Grand Theft Auto

2021. május 14. – 00:19

Másolás

Vágólapra másolva

A videójátékok grafikája az utóbbi évtizedek alatt szinte felfoghatatlan fejlődésen ment keresztül, ám hiába készülnek manapság vizuálisan egyre lenyűgözőbb játékok, ezek még mindig nem hasonlítanak a valósághoz. Az Intel Labs kutatói most gépi tanulással hidalták át ezt a problémát, és a korához képest egész jól kinéző GTA V-ből olyan fotorealisztikus képsorokat varázsoltak, hogy az fedélzeti kamerás felvételnek is elmenne – írja a Gizmodo.

A rohamosan fejlődő konzolok és a legújabb videókártyákkal felszerelt gépek nemcsak egyre részletesebb modelleket tudnak megjeleníteni, hanem a fényeket is pontosabban tudják megjeleníteni. Annyira viszont még nem erős a hardver, hogy a hollywoodi filmekben látható vizuális effektek szintjét elérje, ami persze nem is véletlen, hiszen ezeknek egyetlen képkockáját is órákig, vagy akár napokig tart megalkotni.

Erre a problémára megoldást jelenthet a videójátékok streamelése, ahol a saját gépünk helyett egy távoli szerverpark felel a vizuális hatások megjelenítéséért, de az Intel Labs friss kutatása ennél is okosabb megoldással állt elő. A kutatók egy mesterséges intelligenciát kezdtek el tanítani egy autó beépített kamerájával felvett adathalmaz segítségével, így pedig sikerült olyan realisztikussá tenniük a GTA V-öt, hogy első ránézésre simán elhinné az ember, hogy valódi felvételeket lát.

A játékra ráeresztett neurális hálózat nem pusztán képes az általa tanultaknak megfelelően feldolgozni a GTA V motorja által alkotott képet, hanem aktívan fel is használja az általa biztosított adatokat. A kutatók szerint a megfelelő hardverrel, illetve további optimalizációval az sincs kizárva, hogy a gépi tanulással kiokított hálózatuk egy játék motorjába építve képes lehetne a fent látott hatások valós idejű biztosítására. Az utóbbi időben nem ez az első hátborzongatóan élethű, mesterséges intelligencia által generált tartalom, az Epic Games nemrég mutatta be a a MetaHuman Creator nevű fejlesztői eszközét, amivel a felhasználók az Unreal Engine-re építve szinte fotorealisztikus arcokat és embereket tudnak összedobni.

Kedvenceink
Partnereinktől
Kövess minket Facebookon is!