A mobiljátékok a járvány nagy nyertesei

2021. január 13. – 11:37

Másolás

Vágólapra másolva

Idén akár 120 milliárd dollárra is nőhetnek a mobiltelefonos játékokkal kapcsolatos kiadások az App Annie új jelentése szerint, írja a VentureBeat. A San Francisco-i elemzőcég a 2021-es State of Mobile című jelentésében azt írja, hogy a koronavírus-járvány miatt az emberek egyre több idő töltenek mobilozással, és egyre több alkalmazást is használnak, amelyek segítenek az otthoni munkavégzésben és tanulásban is.

2020-ban az emberek átlagosan napi 4,2 órát használták az androidos telefonjukat, ami 20 százalékkal több a 2019-es évhez képest. Ehhez képest tévénézéssel csak napi 3,7 órát töltöttek átlagosan az emberek. Azt sem lehet mondani, hogy csak a fiatalok lógnának a telefonjukon, az Egyesült Államokban a Z generáció tagjai 16, az Y generáció tagjai 18, míg a 30 évnél idősebb X generáció tagja 30 százalékkal használták többet a mobiljukat, mint a korábbi évben.

Tavaly a mobilozók összesen 218 milliárdszor töltöttek le valamilyen alkalmazást, ami 7 százalékos növekedést jelent. A járvány eléggé felgyorsította a mobileszközök terjedését, a korábbi becslések alapján a mobilipar csak 2-3 évvel később érte volna el ezeket a számokat.

A mobiljátékok piaca is virágzik, a 2021-re becsült 120 milliárd dolláros bevétel több, mint a konzolos és PC-s játékpiac együttes bevétele. A legnépszerűbb mobiljáték közt van a My Talking Tom Friends és az Brain Test: Tricky Puzzles, amik iránt még akkor is kitartott az érdeklődés, amikor bizonyos országokban enyhítettek a korlátozásokon.

„A fejlesztők figyelembe veszik a megváltozott fogyasztói szokásokat, és arra költik a pénzüket, amivel az emberek leginkább az idejüket töltik” – mondta Amir Ghodrati, az Annie App elemzésekért felelős igazgatója. A járvány évében 73 milliárd dollárt fektettek a mobilvállalatokba, a Crunchbase adatai szerint ez duplázódást jelentett 2019-hez képest. A tőzsdei fellendülést is részben a növekvő mobilhasználat táplálta.

A játékok mellett a közösségi oldalak a járvány másik nagy nyertesei, a jelentés szerint a TikTok 2021-ben a havi 1,2 milliárd aktív felhasználószámot is elérheti. A streaming platformok is jól teljesítettek tavaly, a fogyasztók 40 százalékkal több órányi tartalmat néztek, mint egy évvel korábban.