Fuvarozás
A Nikola lett az új Tesla, már többet ér, mint a Ford, pedig egyetlen járművet sem adott el
Az üzemanyagcellás kamion ígéretével tőzsdére lépő Nikola Motors lett a befektetők új szerelme. A társaság az üzleti életben még semmit sem bizonyított, és az a piac, amelyre be fog törni, a...
Az önvezető kamion hátrányba hozza a családi vállalkozásokat és a környezetbarát vasutat
A kisebb cégek nem tudják finanszírozni az új technológiát, így versenyhátrányba kerülnek. Az önvezető kamion a környezetbarát vasúttól is piacot rabolhat.
Béna kacsaként nézzük, ahogy a lengyelek és a románok megszerzik a magyar fuvarpiac jelentős részét
A járvány után újra fogják osztani a lapokat az európai fuvarpiacon, és a helyezkedés máris elkezdődött. Mivel Magyarország egyelőre nem nyújt hathatós segítséget a cégeinek, pillanatok alatt óriási...
Hozná a kamionos az élelmiszert és a gyógyszert, de akkora a káosz, hogy nem tudja
Az Európai Unió egységes szállítási piaca egy pillanat alatt a darabjaira hullott, mert a járvány miatt a tagállamok saját szabályokat hoztak. Hirtelen kiderült, hogy uniós vészforgatókönyv nincs,...
Csőd szélén a magyar buszos cégek, az áruszállítóknál óriási a bizonytalanság
Eltűntek az utasok, különösen az Európát járó kínai turisták, de nincsenek már síutak és iskolai kirándulások sem. A kamionsofőrök közül pedig sokan nem hajlandók Olaszországba menni.
Megvan az oka, ha százzal húz el melletted egy 40 tonnás kamion
A kamionos is ember, de még a munkaadója is. A közúti teherszállítás Európában a merev szabályok és az annak feszülő üzleti érdekek között vergődik.
Lerobbant a hazájától távol, összedobtak neki egy új kamionra valót
Már közel 20 millió forintnak megfelelő zlotyt gyűjtöttek össze lengyelek egy bajba került iráni kamionsofőrnek.
A világ legjobb munkája, legalábbis nekem
Beültem 24 órára egy kamion anyós ülésébe, és elbeszélgettem a járművön egymást váltó sofőrökkel. Mennyire unalmas napestig tempomattal hajókázni az autópályán, és hogyan válik stresszessé a munka?
Egyetlen ábrából kiderült, mennyire egymásra van utalva Nyugat- és Kelet-Európa
Félmillió keleti kamionsofőr jár rendszeresen dolgozni arra a területre, ahol az áruk döntő többségét fuvarozni kell, őket szeretnék lenyelni a nyugat-európai munkaadók.
A fuvarozás-vita is arról szól, hogy feljebb tudunk-e kerülni az európai munkamegosztásban
Egyelőre csak az alacsonyabb bérrel tudunk versenyképesek lenni. Az európai integráció sikere múlik azon, hogy el tudunk-e mozdulni az értékesebb munka felé.









